4021371402 |
Estratègies per a programar per projectes d'’investigació |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
24/3/2020 - 22/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Les Arenes |
|
c. Montperdut, s/n (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Ja hem arribat a acords sobre com treballar les investigacions. També hem muntat una estructura organitzativa coherent amb el sistema de treball que proposem. Ara, però, pensem que és el moment de dinamitzar el Claustre perquè les activitats d'investigació, d'experimentació, les que impliquen manipulació... esdevinguin l'eix bàsic de la vida a l'aula.
En primer lloc, la Comissió Pedagògica triaria els criteris metodològics (coherents amb la filosofia del centre i amb els acords presos fins ara) sobre els quals s'hauria de fonamentar les nostres actuacions a l'aula.
En segon lloc, aquests criteris metodològics s'exposarien al claustre. Es tracta de donar l'oportunitat a tots els mestres perquè puguin fer les seves aportacions i, un cop haguem arribat a un consens, deixar-los establerts a la documentació del centre.
El següent pas i, sota el nostre punt de vista, el més important de tots, seria traduir els fonaments metodològics en activitats concretes i en com portar-les a terme. Per això proposem una formació molt pràctica, enfocada a aplicar els acords a l'aula des del primer moment i molt basada en el treball cooperatiu entre els docents, tant entre els que estan adscrits a un mateix cicle com entre els que formen part de cicles diferents.
|
| |
Objectius |
- Consolidar els criteris metodològics en relació al treball per projectes d'investigacions.
- Reflexionar sobre les propietats dels missatges orals i escrits i sobre la seva interrelació.
- Consensuar quines estratègies lectores fer servir i com utilitzar-les a l'aula com a eina per a reforçar el treball de les propietats dels missatges.
- Dinamitzar el Claustre per a aplicar els criteris metodològics esmentats en els punts anteriors a la vida d’aula dels seus respectius grups-classe.
|
| |
Continguts |
- Com introduir les activitats d'investigació, de manipulació, d'experimentació... a l’aula.
- Els continguts essencials que a treballar des de qualsevol proposta d'activitat a l'aula.
- Diferències i similituds entres els missatges orals i escrits.
- Les propietats dels missatges (orals i escrits).
- Les estratègies de lectura: quines són, com utilitzar-les i per què.
|
| |
Formador/a |
Josep Baeza
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|